piątek, 30 marca 2012

Kokosanki

Bardzo lubię kokosowe smakołyki. Ostatnio wpadłam na kokosanki w cukierni i postanowiłam upiec je sama. Przejrzałam wiele przepisów, aż znalazłam taki który odpowiada mi najbardziej. Ciasteczka są pyszne i lekkie.
Ciasteczka przed upieczeniem

ciasteczka po upieczeniu

Skladniki:
6 białek jajka
400 gram wiórek kokosowych
0,5 szklanki brązowego cukru
szczypta soli

Białka z solą ubić na sztywną pianę. Dodać cukier i miksować chwilę. Dodać wiórki kokosowe i miksować 2 minuty. Piekarnik rozgrzać do 160*C. Blachę wyłożyć pergaminem i układać na niej ciasteczka. Można robić to przy pomocy rękawa cukierniczego, ja formowałam je na łyżce stołowej którą przekładałam masę na blachę. Z przepisu wyszło mi 32 duże ciasteczka. Piec około 20 minut. Trzeba uważać, aby ciasteczek nie spiec na za mocno. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz