środa, 13 marca 2013

Świeżo wyciskany sok marchew, pomarańcza, jabłko, ananas, grejpfrut

Od dwóch tygodni posiadam nową sokowirówkę i wyciskam świeże soki codziennie. Naprawdę polecam je pić. Dają większego kopa niż poranna kawa, czuję się po nich pełna energii i mam dobry nastrój. Do tego bomba witam! :)



Przepis na około 2 litry soku:
4 duże marchewki
3 duże jabłka
2 duże pomarańcze
1 duży grejpfrut
1/3 ananasa




Wszystkie owoce należy dokładnie umyć. Ja obieram tylko te owoce i warzywa, które mają grubą skórę nienadającą się do wyciśnięcia soki czyli obieramy pomarańczę, grejpfruta i ananasa. Marchewki i jabłka myjemy bardzo dokładnie w zimnej wodzie. Kroimy marchewki na mniejsze kawałki. Jabłka na ćwiartki i wycinamy gniazda nasienne. Pomarańcze, grejpfruta i ananasa również kroimy na mniejsze kawałki.
Ja używam sokowirówki Zelmer, która ma dwa tryby ścierania warzyw i owoców. Tryb 1 czyli wolniejszy używa się do owoców i warzyw miękkich (cytrusy, truskawki, brzoskwinie itp ) tryb 2 do twardych (marchewki, jabłka, ananasy itp ). Na 1 trybie wycisnęłam sok z pomarańczy i grejpfruta zaś na 2 z ananasa, jabłka i marchewki. Łącznie wyszło mi około 2 litrów pysznego, domowego soku. Smacznego! :)


2 komentarze:

  1. Sporo osób się boi dodawać grejpfruta do soków a naprawdę nie ma powodu, dodaje właśnie fajnego smaku. A słodycz z innych owoców dobrze zrównoważy kwaskowaty smak :) najlepiej się robi soki z pomocą wyciskarki https://zdrovi.pl/k/wyciskarki-do-sokow-wolnoobrotowe/wyciskarki-jednoslimakowe-poziome/.

    OdpowiedzUsuń