niedziela, 10 marca 2013

Tosty francuskie czyli pieczywo maczane w jajku i smażone.

Naprawdę długi czas nie wiedziałam, że moje ulubione "śmieciowe" śniadanie ma profesjonalną nazwę. Zawsze robiłam chleb maczany w jajku i smażony na patelni, kiedy miałam kilkudniowy chleb, który jako zwykła kanapka był by już niesmaczny. Okazuje się, że Francuzi postanowili dawno temu nadać temu prostemu daniu nazwę. Francuskie tosty smakują pysznie same bez dodatków, na słodko z dżemem lub miodem i owocami, lub wytrawnie z serami, wędlinami lub warzywami.

Ponieważ wygrzebałam z czeluści mojej piwnicy grill elektryczny (z dwoma powierzchniami  - grillową oraz płaską) to w tym przepisie postanowiłam go wykorzystać. Tosty smażyłam na płaskiej powierzchni.

Kaloryczność całej potrawy - 1036 kcal
Kaloryczność 1 tosta francuskiego - 147 kcal

Przepis na porcję dla 2 - 3 osób:
7 kromek pieczywa (u mnie pszenne )
3 jajka
5 łyżek mleka 2%
sól, pierz
1 łyżka oliwy z oliwek

Oliwką z oliwek smarujemy rozgrzaną, płaską powierzchnię grilla (może równie dobrze być patelnia ). Do miski wbijamy jajka, dodajemy 5 łyżek mleka, szczyptę soli i pieprzy. Mieszamy trzepaczką, aż wyjdzie jednolita masa. Maczamy w jajeczno-mlecznej masie pieczywo z każdej strony. Namoczone pieczywo wrzucamy na rozgrzaną płytę (lub patelnię) i smażymy, aż obie strony kromki pieczywa porządnie się zarumienią.

Mi tosty francuskie najbardziej smakują z ketchupem. Smacznego :)




2 komentarze:

  1. witaj a jaka jest kalorycznosc jednej kromki tosta francuskiego jesli ja smazę na oleju rzepakowym (odsaczam porzadnie na reczniku papierowym) i ja robie poprostu chleb i maczam w jajku, bez mleka. prosze o podpowiedz bo nie wiem jak to dodac do mojego dziennika. liczac kazdy skladnik oddzielnie nie mam pewnosci czy to bedzie dobrze policzone

    OdpowiedzUsuń
  2. 23 year old Marketing Assistant Fianna Bicksteth, hailing from MacGregor enjoys watching movies like "Sea Hawk, The" and Cabaret. Took a trip to Historic Centre of Salvador de Bahia and drives a Maxima. skocz do tej strony

    OdpowiedzUsuń