niedziela, 10 marca 2013

Sakiewki z piersi kurczaka nadziewane pieczarkami z cebulką

W sumie są to panierowane kotleciki z piersi kurczaka. Jest to danie naprawdę kaloryczne, głównie przez panierkę z bułki tartej. Można je zrobić w wersji niskokalorycznej czyli nie panierować i upiec w piekarniku. Ja byłam u Chłopaka kiedy je przygotowywałam a tutaj niestety nie mam piekarnika, więc zdecydowałam się na wersję panierowaną. Panierka świetnie "zamyka" sakiewkę dzięki czemu nie wylatuje farsz ze środka.

Przepis na dwie porcje:
1 duża, podwójna pierś z kurczaka
150 g pieczarek
1 mała cebula
sól, pieprz, przyprawa do kurczaka
1 jajko
3 łyżki mąki
bułka tarta do obtoczenia



Mięso należy umyć, poodcinać duże kawałki białka (jeśli są) i podzielić całą pierś na dwie części. Każdą z nich naciąć wewnątrz nożem. Ja wsuwam nóż powoli od grubszej strony piersi i delikatnie nacinam mięso, aż dojdę do końca piersi. Ważne, aby nie przebić mięsa na końcu. Ma wyjść sakiewka.
Pieczarki pokroić drobno, cebulę posiekać. Usmażyć na łyżce masła, aż składniki się zarumienią. Lekko przestudzonym farszem nadziewać piersi. Pomocna jest tutaj łyżka, a właściwie jej trzonek, dzięki niemu można lepiej upchnąć farsz. Nafaszerowaną pierś solimy, pieprzymy i posypujemy przyprawą do kurczaka. Obtaczamy najpierw w mące, potem w roztrzepanym jajku a na koniec w bułce tartej. Smażymy na patelni z olejem, na średnim ogniu. Najpierw obsmażamy mięso po 2 minuty pod przykryciem, później około 10 minut bez przykrycia często przewracając. Polecam podawać z gotowanymi ziemniakami i mizerią. Smacznego :)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz