niedziela, 17 marca 2013

Eat Fit! Klopsiki w sosie cebulowo - porowym

Przywykłam do klasycznych klopsików w sosie pomidorowym lub grzybowym, jednak ostatnio szukałam nowych smaków. Przypomniałam sobie, że robiłam kiedyś sos cebulowo - porowy i był pyszny. Przygotowałam więc klopsiki w tym sosie, są naprawdę wyśmienite. Świetnie pasują do nich ziemniaki, ja jadłam je jeszcze z surówką z kapusty kiszonej.



Przepis:
500 g mielonego mięsa z indyka
1 jajko
sól, pieprz,
2 łyżki drobnej, pszennej kaszy manny
2 litry wody
1 kostka rosołowa drobiowa
1 kostka rosołowa wołowa
4 duże cebule
1 duży por
gałka muszkatołowa

W misce umieścić mięso mielone, kaszę mannę, sól, pieprz i jajko. Wyrobić masę ręcznie około 3 minut. Formować w dłoniach małe klopsiki i ułożyć na tacy/desce. Do garnka wlać 2 litry wody i obie kostki rosołowe, zagotować. Wrzucać delikatnie klopsiki do wody i gotować 3 minuty od wypłynięcia klopsików na powierzchnie. Po wrzuceniu klopsików trzeba je delikatnie wymieszać łyżką, aby nie przywarły do dna. Ja gotowałam na dwa razy, ponieważ na jeden raz wszystkie klopsiki by się nie zmieściły. Po ugotowaniu wyłowić klopsiki na talerze łyżką cedzakową. Posiekać cebulę i pora i wrzucić do bulionu, w którym gotowały się klopsiki. Gotować na wolnym ogniu 25 minut po czym zdjąć z ognia, doprawić tartą gałką muszkatołową i dokładnie zblendować. W ten sposób powstanie sos, jeżeli jest za rzadki możemy go zagęścić mąką. W połowie szklanki zimnej wody rozmieszać dokładnie 3 łyżki mąki i dodać do ciepłego sosu, dobrze wymieszać. Klopsiki wrzucić do sosu i gotować około 10 minut. Podawać z ziemniakami.
Smacznego!:)

TIP: Aby mięso mielone nie kleiło się do rąk należy je co jakiś czas zmoczyć w zimnej wodzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz