środa, 13 marca 2013

Eat Fit! Pieczone kotleciki z indyka z zieloną papryczką pepperoni

Moi rodzice robili akurat pyszne kotlety mielone. Podkradłam im trochę mielonego mięsa z indyka, aby zrobić swoją zdrową i niskokaloryczną wersje tradycyjnych kotletów mielonych. Zamiast smażyć je w tłuszczu upiekłam w piekarniku. Nie dodałam również namoczonej bułki kajzerki ani nie obtoczyłam ich w bułce tartej.

Przepis na 3 kotleciki:
300 g mielonego mięsa z indyka
szczypta soli, pieprzu, słodkiej i ostrej papryki, mielonej kolendry i kuminu
2 duże, podłużne, marynowane, zielone papryczki pepperoni
1 małe jajko

W misce umieszczamy mięso, jajko, przyprawy i bardzo drobno posiekaną papryczkę pepperoni. Wyrabiamy masę ręcznie około 2 minut, aż nabierze aksamitnej konsystencji. Układamy kotleciki na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Ja do formowania użyłam obręczy kuchennych ze stali nierdzewnej z tłokiem (używa się ich do formowania ładnych hamburgerów). Z podanej ilości mięsa wyszły mi 3 spore kotleciki. Pieczemy na termoobiegu z grillem około 25 minut. W połowie czasu należy przełożyć kotleciki na drugą stronę. Ja proponuję podawać je z warzywami gotowanymi na parze.

TIP: mielone mięso z indyka, po upieczeniu jest niestety dosyć suche w środku. Jeżeli ktoś nie lubi takich suchych kotlecików dobrze jest podać je z sosem np pomidorowym lub śmietanowym.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz