niedziela, 10 marca 2013

Eat Fit! Grillowane szaszłyki z kurczakiem i warzywami

Grillowania ciąg dalszy. Szaszłyki to zarówno świetny pomysł na przystawkę na przyjęciu jak i na zdrowy i dietetyczny obiad. Mają bardzo niewiele kalorii i możemy nadziać na patyczki co chcemy. Byle nie było zbyt miękkie i nie rozpadło się w trakcie grillowania.

Kaloryczność wszystkich szaszłyków - 678 kcal
Kaloryczność 1 szaszłyka - około 42 kcal.
Jedna porcja to 3 szaszłyki czyli 126 kcal.
Jedna porcja 3 szaszłyków z sosem tatarskim 70 g - 256 kcal

Przepis na 16 szaszłyków:
500 g piersi z kurczaka
260 g czerwonej papryki (1 duża )
170 g cukinii (pół średniej)
200 g cebuli (1 średnia )
145 g pieczarek (8 średnich )
sól, pieprz, gałka muszkatołowa, lubczyk, oregano, bazylia, majeranek, przyprawa grillowa
16 patyczków do szaszłyków

Mięso umyć, oczyścić i pokroić w niewielkie kawałki. Włożyć do miski i dodać po troszku wszystkich przypraw. Dobrze wymieszać i odstawić do lodówki na kilka godzin. Warzywa umyć, osuszyć i pokroić w kawałki względnie podobne do kawałków kurczaka. Jeżeli wszystkie składniki będą podobnej wielkości to zgrillują się w podobnym czasie. Nadziewać warzywa i mięso na szaszłyki. U mnie wyglądało to tak: papryka, cebula, cukinia, pierś kurczaka, pieczarka, cebula, cukinia, papryka. Na koniec zostało mi kilka kawałków cebuli więc dodałam je do szaszłyków, które były trochę krótsze od innych. Szaszłyki należy grillować przez około 25 minut często przekładając, aby opiekły się z każdej strony.
Ja podałam je z sosem tatarskim. Przepis TUTAJ. Smacznego :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz