środa, 14 marca 2012

Placuszki z cukinii, szpinaku i sera feta.

Przepis pierwszy raz zobaczyłam w telewizji i wydał mi się dość ciekawy. Bardzo lubię cukinię ale nie znam zbyt wielu przepisów z nią. Dodałam kilka swoich składników do tego dania, aby je troszkę dopełnić. W oryginalnym przepisie powinno się smażyć placuszki na patelni, ja jednak wybrałam opcje z upieczeniem ich w piekarniku. Smak mają bardzo ciekawy, ogólnie są smaczne, jednak polecam je raczej do mięs jako zastępstwo za ziemniaki czy makaron, niż jako samodzielny posiłek.

Przepis:
2 cukinie
duże opakowanie świeżego szpinaku
120 g sera feta
1 marchewka
1 mała czerwona cebula
3 garście dowolnych orzechów
sól, pieprz
2 ząbki czosnku
1 jajko

Cukinię dobrze umyć i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Posolić i zostawić na sitku. Sól wchłonie wodę z cukinii. po 15 minutach dobrze odcisnąć warzywo z wody. Szpinak posiekać drobno. Ser feta drobno pokruszyć. Orzechy zmielić. Marchewkę i cebulę zetrzeć na tarce o małych oczkach. Czosnek przecisnąć przez praskę lub drobno posiekać. Wszystkie składniki umieścić w naczyniu, dodać jajko i pieprz i dobrze wymieszać.

  Piekarnik nastawić na 200*C. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia formować małe placuszki i piec je około 17 minut (nie polecam termoobiegu lepiej wybrać grzanie góra-dół). Placuszki są bardzo delikatne i łatwo się rozpadają.

Placuszki przed upieczeniem:
Placuszki po upieczeniu:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz