wtorek, 17 kwietnia 2012

Drożdżówki z makiem

Kiedyś bałam się robić ciasto drożdżowe. Chodzą słuchy, że często nie wychodzi, nie wyrasta, opada itp. Jednak znalazłam kiedyś w internecie przepis na pyszne brioszki ze śliwkami i odważyłam się po raz pierwszy zrobić ciasto drożdżowe. Od tamtej pory je uwielbiam :) Dzisiaj znalazłam wspaniałego bloga! Jest na nim mnóstwo cudownych przepisów i aż nie mogłam się zdecydować, który na dzisiaj wybrać. Padło na bułeczki z makiem, Asiek jesteś cudowna! Twoje przepisy są cudowne! Zwiększyłam proporcje składników, bo zależało mi na większej ilość bułeczek :)


Ciasto:
300 ml letniego mleka
100 gr roztopionego masła
100 gr drobnego cukru
35 g świeżych, pokruszonych drożdży
650 g mąki tortowej

Nadzienie:
850 g gotowej masy makowej (u mnie firmy Bakalland)

"Do miski wsypać przesianą mąkę. Zrobić w niej dołek i wsypać pokruszone drożdże, zasypać połową cukru, wlać połowę ciepłego mleka i wymieszać z niewielką ilością mąki tak, by w konsystencji powstała gęsta śmietana. Odstawić na około 20 minut aż rozczyn podrośnie. Po tym czasie dodać pozostałe składnik i wyrobić gładkie ciasto. Odstawić do wyrośnięcia w temperaturze pokojowej na 1,5 – 2 godziny. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. Po tym czasie wyjąć ciasto na stolnice i jeszcze raz wyrobić, w celu odgazowania.








Rozwałkować ciasto na prostokąt o wymiarach 55×35 cm. Rozsmarować na nim masę makową a następnie zwinąć jak roladę (wzdłuż krótszego boku). Pokroić na plastry grubości ok. 3 cm. Gotowe plastry układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.


Piec w temperaturze 200°C przez 15 minut. Studzić na kratce."*
Pozwoliłam sobie zacytować zamieszczony przez Asiek opis, bo najdokładniej określa w jaki sposób zrobić te makowe cudeńka :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz