środa, 22 lutego 2012

Kruche babeczki

To mój ulubiony przepis na babeczki z kruchego ciasta. Wychodzą pyszne, ciasto idealne. Rozpływają się w ustach. Najbardziej lubię je wypełnione malinami i borówkami, ale równie świetne są ze słodkim twarożkiem lub każdym innym rodzajem owoców :) Bardzo proste do zrobienia.


Kruche babeczki:


SKŁADNIKI:
4 szklanki mąki
cukier wanilinowy
2 jajka
2 szklanki cukru pudru
1,5 kostki margaryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżka smalcu

NADZIENIE: dowolone, wszystko wedle smaku i upodobania. Ja użyłam maliny w syropie, truskawki w syropie oraz wiśnie z kompotu a także twarożek (twaróg pełnotłusty, cukier puder, śmietana).

Piekarnik rozgrzewamy do 200*C w opcji opiekania góra i dół. (Zdecydowanie nie polecam termoobiegu).

Wysypujemy przesianą mąkę i robimy w środku wgniecenie, umieszczamy tam jajka i posiekaną na kawałki margarynę, cukier puder, cukier wanilinowy, proszek do pieczenia oraz smalec. Zagniatamy ciasto przynajmniej 15 minut. Następnie rozwałkowujemy i wycinamy odpowiednie kształty. Ja używałam foremek do babeczek jak na zdjęciu wyżej, oraz blachy do pieczenia muffinek. Ciastem wyklejamy foremkę, umieszczamy w środku wybrane nadzienie i zalepiamy od góry. Następnie pieczemy przez 30 minut w 200*C. Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz