czwartek, 3 stycznia 2013

Party Time! Kuleczki z mięsa mielonego - indyk z kolendrą oraz wieprzowina z serem feta.

Bałam się, że podanie kuleczek, które dość szybko stygną, będzie złym pomysłem. Nie każdy lubi mięso mielone na zimno, jednak byłam w błędzie. Kuleczki podane z dipami szybko znikły ze stołu a goście domagali się o więcej ;)
Przepis jest prosty ale czasochłonny. Mięso można przygotować dzień wcześniej, dobrze jeśli noc przeleży w lodówce i przejdzie dobrze smakiem i aromatem przypraw. Kuleczki najlepiej smażyć przed podaniem - w zależność od wielkości patelni powinno to zająć około 40 minut do godziny. U mnie trwało to godzinę ponieważ smażyłam je w 4 partiach na średniej wielkości patelni.

Kuleczki z mięsa indyka z kolendrą.
400 gram mielonego mięsa z indyka
Świeża, posiekana kolendra (ilość dowolna, minimum duża garść ;) )
Jajko
Dwie łyżki bułki tartej
Kajzerka namoczona w rosole (lub kostce rosołowej)
Chilli, pieprz cayenne, ostra i słodka papryka
Łyżka soku z cytryny
Sól, pieprz
Olej do smażenia

Mięso przełożyć do dużej miski. Dodać wszystkie składniki i dobrze wyrobić masę. Minimum przez 10 minut. Można również wszystkie składniki (bez kolendry) zmielić w maszynce do mięsa i do powstałej masy dodać kolendrę. Ja nie miałam maszynki do mięsa dlatego poradziłam sobie ręcznie.
Masę wstawić na noc do lodówki. Maczając dłonie w zimnej wodzie formować malutkie kuleczki (woda sprawia, że mięso nie przykleja się do rąk). Wrzucać mięsne kulki na bardzo dobrze rozgrzany olej i smażyć z obu stron aż będą rumiane lub mocno przysmażone (ja zdecydowanie wole mocno przysmażone, wręcz lekko chrupiące).

Kuleczki z mielone mięsa wieprzowe z serem feta.
500 gram mięsa mielonego wieprzowego (może być również wieprzowo-wołowe)
150 gram pokruszonego drobno sera feta
2 ząbki czosnku
1 mała cebulka drobno posiekana
Jajko
2 łyżki bułki tartej
Kajzerka namoczona w rosole
Sól, pieprz, oregano, przyprawa do mięsa mielonego (opcjonalnie, jeżeli nie chcecie jej używać proponuję dodać ostrą i słodką paprykę, kumin, tymianek).

Mięso wyrobić jak w przepisie powyżej. (Jeżeli użyjecie maszynki do mięsa to ser feta należy dodać po zmieleniu mięsa z pozostałymi składnikami i ręcznie wyrobić. Ser powinien był w małych grudkach).







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz