wtorek, 29 stycznia 2013

Sałatka z kurczakiem miodowo-musztardowym i grillowaną zieloną fasolką szparagową.

Jest to pierwsza sałatka z grillowanymi warzywami jaką przygotowałam i muszę powiedzieć, że... zakochałam się! Świeże, chrupiące warzywa świetnie komponują się z mięciutką fasolką i słodkim kurczakiem. Dobór warzyw do sałatki moim zdaniem jest dowolny, ja wrzuciłam do niej to co znalazłam w lodówce :) Wydaje mi się jednak, że cierpkie w smaku warzywa nie będą pasowały np oliwki lub cykoria. Polecam zamiast miksu sałat podać ją np na samej rukoli :)




Kaloryczność 1 porcji z podanych niżej składników to około 360 kcal.

Składniki na jedną porcję:

130 g piersi z kurczaka
Łyżka miodu
Łyżka musztardy sarepskiej
Łyżeczka oliwy
szczypta soli, pieprzu, czerwonej słodkiej papryki, mielonej kolendry, mielonego kuminu.
60 g zielonej, mrożonej fasolki szparagowej (może być również świeża, jest jednak ciężko dostępna)
Garść miksu sałat
Pół pomidora
Kawałek papryki
Kilkanaście plasterków ogórka
50 g startego żółtego sera ( u mnie wędzona mozarella)

Kurczaka zamarynować w miodzie, musztardzie, oliwie i przyprawach i odstawić na 2 godziny do lodówki.
Rozgrzać patelnię grillową i umieścić na niej kurczaka. Smażyć około 10 minut, przekładając co 2 - 3 minuty na drugą stronę. Na patelni zostanie gęsty sos. W tym samym czasie zagotować wodę z solą i wrzucić do niej fasolkę. Gotować 5 minut. Gotowego kurczaka zdjąć z patelni i na jego miejsce wrzucić odcedzoną z wody fasolkę, grillować, aż się zarumieni. Warzywa pokroić i razem z sałatą umieścić na talerzu. Na środku posypać serem, ułożyć na tym grillowaną fasolkę a na niej kurczaka. Smacznego! :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz