piątek, 1 lutego 2013

Ciasto bananowo - kokosowe.

Pomysł na to ciasto wpadł mi do głowy, ponieważ musiałam wykorzystać przejrzałe banany. Nadają się idealnie, bo są miękkie,więc łatwo można je rozgnieść widelcem. Zamiast wiórek kokosowych można dodać  posiekane orzechy - świetnie pasują włoskie i laskowe. Można dodać również rodzynki. Nadadzą słodszego smaku - szczególnie dobre dla tych którzy lubią naprawdę słodkie ciasta. W moim przepisie nie ma za dużo cukru, bo ja nie lubię zbyt słodkiego jedzenia ;) Jest to ciasto ucierane.




Kaloryczność całego ciasta (u mnie jedna malutka keksówka i jedna dłuższa i szersza, prostokątna blaszka) - 4522 kcal
1 porcja ciasta: około 150 kcal


Przepis: (około 30 porcji )
3 duże, przejrzałe banany (480 g)
250 g masła lub margaryny w temperaturze pokojowej
250 g mąki
150 g cukru
100 ml chudego mleka
100 g wiórek kokosowych
aromat kokosowy

Polewa:
100 g mlecznej czekolady
łyżka masła
łyżka mleka
ozdoby cukrowe ( u mnie płatki śniegu)

Banany rozgnieść w misce widelcem na gładką masę.
Piekarnik rozgrzać do 180*C (opiekanie góra - dół ).
Masło utrzeć mikserem. Dodać cukier i ucierać na gładką masę. Dodać po jednym jajku i ucierać dalej. Na koniec dodać mąkę i na niższych obrotach zmiksować. Dodać banany i wymieszać. Jeżeli ciasto jest zbyt gęste należy dolać 100 ml mleka. Na koniec dodać aromat kokosowy i wiórki kokosowe i wymieszać wszystko w misce. Formy na ciasto wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia, po czym wlać ciasto do środka i włożyć do nagrzanego piekarnika. Piec około 45 minut - lub do suchego patyczka. Ważne, żeby sprawdzać suchość ciasta patyczkiem do szaszłyków.

Polewa: W kąpieli wodnej roztopić czekoladę z masłem i mlekiem. Wystudzone ciasto polać polewą  i ozdobić.

TIP: Kąpiel wodna - do garnuszka nalewamy wodę i stawiamy na kuchence. Na garnuszku umieszczamy szklaną lub metalową miskę - tak aby spód miski znajdował się w garnuszku, ale nie stykał się z wodą. Wodę należy zagotować, a składniki które chcemy rozpuścić umieścić w misce.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz