wtorek, 26 lutego 2013

Walentynkowa babka marmurkowa z malinami

Od dawna "chodziło" za mną ciasto marmurkowe z jakąś masą owocową. Miałam zamrożone maliny i postanowiłam je wykorzystać. Do tego ciasta pasują idealnie, nie wyobrażam sobie innych owoców, które były by tak dobrym połączeniem
Ciasto zrobiłam w dwóch formach. Jedno w formie silikonowej na kształt kwiatu róży, drugie w formie serce. Ciasto wychodzi bardzo smaczne, chociaż troszkę zapychające. Mi takie odpowiada :) Ciasto w kształcie serca oblałam czekoladą i zrobiłam napis-ozdobę z lukru królewskiego. Nie wyszło idealnie, było to moje pierwsze podejście do takiego lukru :)

Przepis na babkę marmurkową z malinami:
225 g masła w temperaturze pokojowej
180 g drobnego cukru
370 g mąki tortowej
4 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka ekstraktu z wanilii
1/2 szklanki mleka (ok 115 ml)
200 g malin
4 łyżki cukru (ok 80g)
3 łyżki kakao dobrej jakości (ok 50g)

Masło ubić na krem po czym dodać cukier i utrzeć masę. Dodawać po 1 jajku i ubijać dalej. Mąkę pomieszać z proszkiem do pieczenia  i przesiać przez sitko. Do ubijanej masy dodać ekstrakt waniliowy oraz  po 2 łyżki mąki i ubijać dalej (aż dodamy całą mąkę). Po dodanie całej mąki, wlewamy po trochu mleka. Tak przygotowana masę dzielimy na 2 równe części. Do jednej z nich dodajemy 3 łyżki kakao i 2 łyżki mleka. W ten sposób mamy dwie masy: waniliową i kakaową.

Na rozgrzanej patelni umieszczamy 4 łyżki cukru. Kiedy cukier zacznie topnieć dodajemy maliny i smażymy około 7 minut. W ten sposób zyskamy coś podobnego do dżemu itp.

Cała masa i maliny wystarczą na dwie foremki. Do każdej z foremek najpierw nakładamy jeden smak masy, maliny w cukrze i drugi smak masy.

Jedna wersje ciasta (w formie z sercem) zamiast z malinami zrobiłam z powidłami śliwkowymi.








Pieczemy w około 160*C (opiekanie góra-dół) około 70 minut. (u mnie forma z sercem, z racji tego, że jest płaska, piekła się 15 minut mniej).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz