wtorek, 26 lutego 2013

Racuchy z jabłkami

Prosty, w miarę szybki w przygotowaniu przepis. Racuchy świetnie sprawdzają się na każdy posiłek, niezależnie od pory dnia. Nieźle smakują również na zimno :) Polecam posypać je cukrem pudrem, ja z braku takiego polałam je sosem toffi.

Przepis na racuchy z jabłkami:

1 szklanka mąki tortowej
0,5 szklanki drobnego cukru
2 duże jajka
szczypta cynamonu
pół łyżeczki proszku do pieczenia
4 średnie jabłka (ja wybrałam kwaśne, bo takie połączenie lubię najbardziej)
1 łyżka oleju

Do miski przesiać przez sitko mąkę. Dodać cukier, cynamon, proszek do pieczenia i jajka. Dobrze wymieszać trzepaczką lub mikserem. Jabłka obrać, wyciąć gniazda nasienne i pokroić w małe kawałeczki. Wielkość dowolna właściwie. Moim zdaniem placki smakują lepiej, kiedy smaży się je na suchej patelni teflonowej. Jednak, przy smażeniu pierwszej porcji należy dodać 1 łyżkę oleju na patelnię i nie dodać go już potem więcej. Patelnię należy rozgrzać. Łyżką nabrać porcję masy z jabłkami i uformować na patelni. Smażyć, aż racuchy zarumienią się. Ciężko podać dokładny czas. Ja oceniam to w ten sposób: jeżeli wyłożymy masę na patelnię i na jej surowej powierzchni (góra placuszka) zaczną pojawiać się małe kropeczki, wgłębienia - to znaczy, że od spodu są już dobre i należy przewrócić je na drugą stronę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz