wtorek, 26 lutego 2013

Sałatka z rukolą, kurczakiem i mozarellą

Bardzo smaczna sałatka, idealna na kolację. Przygotowałam do niej eksperymentalny sos, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Sos z granatu, którego użyłam do sałatki pochodzi z Turcji. W smaku przypomina połączenie octu balsamicznego i słodkiego soku. Niestety ciężko mi opisać co to dokładnie za sos, nie posiada żadnych polskich ani angielskich napisów. Dołączę jego zdjęcie :) (gdyby ktoś z Was byłby w stanie dowiedzieć się co to za sos będę wdzięczna za każdą informację :))

Przepis na sałatkę z rukolą, kurczakiem i mozarellą:

140 g piersi z kurczaka
110 g sałaty rzymskiej
20 g rukoli
60 g mozarelli (u mnie małe kuleczki)
80 g żółtych pomidorków cherry
sól, pieprz, słodka i ostra papryka, mielony kumin, mielona kolendra, 1 łyżka oliwy z oliwek (marynata do kurczaka)
Dressing:
2 łyżki jogurtu bałkańskiego
1 łyżka sosu z granatu
1 łyżeczka miodu
sól, pieprz



Pierś marynujemy w przyprawach i odstawiamy do lodówki na 30 minut. Sałatę rzymską rwiemy na kawałki i układamy na talerzu. Posypujemy rukolą. Kuleczki mozarelli oraz pomidorki koktajlowe kroimi na połówki i układamy na sałacie. Jogurt bałkański, sos z granatu, miód, sól i pieprz mieszamy i delikatnie polewamy sałatę. Pierś z kurczaka smażymy około 8 minut przewracając co jakiś czas. Zdejmujemy z patelni, kładziemy na deskę, kroimy w plastry i delikatnie z pomocą noża przekładamy na talerz z warzywami. Smacznego! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz